Nowa jakość usług dla branży e-commerce: wysyłka jeszcze tego samego dnia

Jak pokazują aktualne statystyki wymagania klientów w stosunku do szybkości wysyłki zamówionych towarów rosną w błyskawicznym tempie. Zgodnie z danymi raportu PwC „Polacy na zakupach – 5 filarów nowoczesnego handlu”, 36% polskich konsumentów oczekuje dostawy towarów już następnego dnia po złożeniu zamówienia, natomiast 35% jest w stanie zgodzić się na dostarczenie przesyłki w przeciągu dwóch dni. W jaki sposób zatem zadbać o skuteczną i przede wszystkim, szybką dostawę?

 

Według jednego ze światowych raportów przeprowadzonego przez KPMG International powodem, dla którego nawet 34% konsumentów wybiera zakupy stacjonarne, zamiast internetowych, jest zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę. I nic w tym dziwnego, skoro w tym samym zestawieniu 40% badanych uważa, że jedną z największych zalet zakupów wirtualnych powinna być właśnie oszczędność czasu. Jak jednak wynika z badań ekspertów, średni czas dostawy w Europie wynosi aż 3,1 dnia! Tymczasem mechanizmy logistyczne można usprawnić w sposób, który pozwala na wysłanie towaru do klienta nawet tego samego dnia. Wyróżnianie się na tle konkurencji błyskawiczną wysyłką jest więc aspektem, który nie tylko wpływa na zwiększenie zysków ze sprzedaży towarów, ale okazuje się również doskonałym zabiegiem wizerunkowym podnoszącym prestiż oferowanych przez nas usług.

 

Fulfillment 360° – sprawdzony sposób na usprawnienie procesu wysyłki

Kompleksowe usługi logistyczne są nieocenionym narzędziem pomagającym w jak najszybszym dotarciu do klienta. Jeśli więc zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób zadbać o bezpieczne dostarczanie przesyłek do konsumentów i jednocześnie maksymalnie skrócić czas ich oczekiwania na towar, warto zwrócić się ku wszechstronnemu wachlarzowi usług FULFILLMENT 360°.

Jeśli zależy nam na jak najsprawniejszej wysyłce towarów, musimy pamiętać, że ich wydanie doręczycielowi poprzedza szereg istotnych procesów mających kluczowy wpływ na sprawność dostawy.

Warunkiem dostarczenia przesyłki do klienta w oczekiwanym, krótkim czasie są:

  • zoptymalizowane procesy
  • magazyn o właściwym standardzie, wyposażeniu i organizacji
  • wykwalifikowany personel
  • nieprzerwany monitoring efektywności

Każdy element profesjonalnej obsługi logistycznej, przekłada się więc na maksymalne skrócenie czasu dostawy przesyłek.

Jak zauważa Wojciech Kobosz nasz ekspert ds. projektowania, wdrażania i transformacji procesów oraz e-commerce:

„Właściwa optymalizacja wszystkich mechanizmów logistycznych sprawia, że towar jest w stanie przemierzyć drogę do klienta w mniej niż 2 dni. Największe firmy działające w świecie e-commerce zgodnie podążają za tą tendencją. Najlepszym przykładem może być Amazon, który w latach 2010-2014 zainwestował około 14 miliardów dolarów w usprawnienie infrastruktury, która przyspieszyłaby dostawy zamówionych towarów.”

 

Maksymalne skrócenie czasu wysyłki, a wzrost sprzedaży

Gdyby ktoś nie był jeszcze przekonany, według jednego z najbardziej miarodajnych raportów, „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”, aż 25 % respondentów wskazuje krótki czas oczekiwania na dostawę jako najważniejszy bodziec wpływający na ich decyzję zakupową w konkretnym sklepie internetowym. Czynnik ten plasuje się bardzo wysoko, bo aż na czwartym miejscu w zestawieniu odpowiadającym na pytanie: „co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym?”

Znamienny pozostaje również wybór opcji przelewu – spośród różnych dostępnych form płatności aż 66% internautów najchętniej wybiera możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności – m.in. po to, aby przesyłka mogła dotrzeć do nich w jak najkrótszym czasie.

Przytoczone dane pokazują zatem jasno – szybsza wysyłka oznacza wzrost satysfakcji konsumentów, a co za tym idzie, uzyskanie rzeszy tzw. lojalnych klientów, którzy zrobili u nas zakupy i chętnie wrócą ponownie. Wypracowana lojalność wiąże się również z odpornością klienta na działanie konkurencji, która w porównaniu z naszą firmą, wyda się mu zdecydowanie mniej atrakcyjna.

 

Pakiet zapewniający błyskawiczną wysyłkę towarów

Analizując powyższe dane warto więc zwrócić uwagę na ofertę firm logistycznych,  zawierającą w sobie opcję wysyłki tego samego dnia.

W naszej firmie stworzyliśmy pakiet dla branży e-commerce, w którym oferujemy:

  • wysyłkę paczek tego samego dnia – dla zleceń złożonych do godziny 14:00,
  • wysyłkę na następny dzień – dla zleceń złożonych po godzinie 14:00.

Jest to zupełnie nowa jakość oferowanych usług, zgodna z najnowszymi trendami rynku e-commerce. Jak się bowiem okazuje, to właśnie szybki czas dostawy ma znaczący wpływ na wzrost zaufania konsumenta, co nierozerwalnie łączy się z podniesieniem zysków ze sprzedaży.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej