Dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawia, że coraz więcej osób zastanawia się, jak usprawnić funkcjonowanie własnego sklepu internetowego. Okazuje się, że to bardzo proste, o ile spojrzy się na działalność w sposób kompleksowy.
Aby przybliżyć ten temat przygotowaliśmy dla Was poradnik w formie e-booka, który tłumaczy w jaki sposób wdrożenie logistyki 360° przyczynia się do wzrostu efektywności działalności gospodarczej. Pokazujemy nasze spojrzenie na branżę e-commerce oraz proponujemy rozwiązania poszczególnych problemów.
Jak to wygląda z perspektywy operatora logistycznego?
Maciej Winiarski, ekspert KMC-Services: Z zadowoleniem odnotowujemy, że zmienia się podejście w branży e-commerce. Jeszcze kilka lat temu, wielu początkującym właścicielom wydawało się, że wystarczy założyć stronę, umieścić na niej produkty, a biznes będzie sam rozkwitał. I faktycznie, niektóre sklepy przeżywały okres prosperity, jednak nie wszystkie potrafiły go wykorzystać – szczególnie wtedy, gdy wpadały w pułapkę sukcesu. Jak tego uniknąć i co robić jeśli taka sytuacja nam się przytrafi? Piszemy o tym szerzej w naszym e-booku.
Wojciech Kobosz, ekspert KMC-Services: Warto dodać, że w miarę rozwoju branży rosną wymagania konsumenckie, a profil nabywcy ciągle się zmienia. Przyzwyczajenie do zakupów przez Internet sprawiło, że klient mniej wybacza. To problem zwłaszcza dla mniejszych podmiotów e-commerce, które nie mają wystarczającej liczby pracowników, aby utrzymać jakość realizacji zamówień na wysokim poziomie.
Równie wielkie problemy właścicielom sklepów internetowych stwarza sezonowość. Co myślą o niej nasi eksperci?
WK: Sezonowość z pewnością jest istotną kwestią, którą należy uwzględnić w planowaniu procesów logistycznych. Krytycznym momentem jest zwłaszcza okres świąteczny, gdy następuje ogromny wzrost zamówień. Wówczas pojawia się kryzys wydajności i problemy z opóźnieniami, które wynikają z braku odpowiedniego zaplecza infrastrukturalnego i organizacyjnego.
MW: Dodam, że duża sezonowość sprzedaży w 29% przypadków jest kluczowym czynnikiem rezygnacji z działalności gospodarczej w branży e–commerce. Jest to duża skala, jednak ewolucja branży e-commerce, a w zasadzie zmiany dotyczące spojrzenia na tą dziedzinę, napawają optymizmem. Wydany e-book dotyczy logistyki 360° i opisuje proponowane przez nas podejście, które łączy w sobie dbałość o wszystkie kluczowe aspekty, jakie trzeba uwzględnić podczas planowania procesów logistycznych. To rewolucja, która dokonuje się na naszych oczach.
WK: Spróbuję rozwinąć myśl kolegi. W tradycyjnym podejściu rozpatrywano każde ogniwo łańcucha dostaw osobno i próbowano osiągnąć doskonałość tam, gdzie pojawiał się kryzys. Wszystkie siły były zaangażowane w rozwiązywanie konkretnych problemów. Brakowało szerszej perspektywy i kompleksowej oceny logistyki. Strategia 360° całkowicie to zmienia i uwzględnia holistyczny charakter organizacji sklepów internetowych.
Zapraszamy do pobrania e-booka “Logistyka w e-commerce – jak podejście 360° rewolucjonizuje branżę”.
[form-ebook-logistyka]