Blog Nasi Eksperci

/ Doradztwo logistyczne – szansa na wyższe zyski w e-commerce

Kilka lat temu padł rekord obrotu sklepowego – 3 mld 200 tysięcy złotych. Twórcą tego sukcesu była znana polska sieć sklepów obuwniczych CCC, przez lata kojarzona z tradycyjnymi sklepami. Od kilku lat z sukcesem podbija też Internet – po kupnie sklepu e-obuwie, zwiększając obroty grupy CCC. 

Taką tendencją charakteryzuje się cały handel. Z roku na rok rośnie liczba sklepów tradycyjnych, które poszerzają swoją ofertę o sprzedaż internetową (e-commerce). Jest to odpowiedzią na dostępność internetu, oczekiwania klientów oraz rosnące tempo naszego życia.

Wydaje się, że o ile tradycyjny handel przestał mieć tajemnice przed właścicielami firm, to  intensywnie rozwijająca się gałąź – e-commerce oraz zmiany, jakie za tym idą, pokazują, że wiele firm nie potrafi jeszcze efektywnie zarządzać działaniami takimi jak wydajność i szybkość dostaw, szczególnie w okresie wzmożonej aktywności handlowej. Żyjemy w czasach  gdzie szczególnie ważne jest, by elastycznie reagować na zmieniający się rynek, potrzeby klientów i jednocześnie czuwać nad optymalizacją własnych kosztów. To duże wyzwanie, zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę problemy, z jakimi przedsiębiorca spotyka się na co dzień.

 

Sezonowość sprzedaży – liczy się jakość

Handel charakteryzuje się sezonowością, która dotyka niemal każdego e-przedsiębiorcę. Skala zjawiska zależy w dużej mierze od branży, jednak zawsze, wcześniej czy później pojawia się pytanie – jak sprostać obsłudze zamówień kiedy sprzedaż wzrasta sezonowo? Jakie podjąć decyzje, aby zapewnić ciągłość dostaw i spełnić potrzeby klientów?

Rozwiązanie:

Prowadząc e-biznes, konieczne jest elastyczne reagowanie na zmieniające się wymogi rynku. Kierując się optymalizacją kosztów, można samodzielnie szukać rozwiązań na przykład zatrudniając dodatkowych pracowników do obsługi łańcucha dostaw. Jednak kiedy efektywność procesów jest niezadowalająca a skala, jakość lub organizacja zespołu są nieodpowiednie warto pomyśleć o stworzeniu nowych rozwiązań, optymalnych dla Twojego biznesu. To jest właściwy moment, aby sięgnąć po wiedzę i doświadczenie doradców logistycznych.

 

Wydajność biznesu – liczy się optymalizacja kosztów

Drugą stroną medalu jest rentowność biznesu. Każdy przedsiębiorca zastanawia się nad wydajnością swojej firmy. Nawet kiedy przychody rosną, biznes może stać się nieopłacalny poprzez zbyt niską wydajność i wysokie koszty. Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku liczba upadłości i przymusowych restrukturyzacji, ogłoszonych przez sądy, wzrosła o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – informuje w swoim raporcie firma Coface, zajmująca się ubezpieczaniem należności.  Jak więc nie dopuścić do tego, żeby koszty zjadły nam biznes?

Rozwiązanie:

Kiedy pojawia się to pytanie, warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. Doświadczony doradca logistyczny potrafi nie tylko przygotować trafną diagnozę sytuacji, wskazując słabe punkty procesów, ale również nadzorować jej wdrożenie. Doradca logistyczny doskonale zna efektywne sposoby redukcji kosztów i opracowując program naprawczy przedstawi również oszczędności dopasowane do Twojej firmy.

 

Wsparcie doświadczonego partnera pozwoli na pełne wykorzystanie potencjału drzemiącego w e-commerce i umożliwi sprawny rozwój sprzedaży tradycyjnej w internetową.

Twitter Facebook LinkedIn Google Bolt

Udostępnij

Zobacz także:

W jaki sposób podnieść wartość towaru ze zwrotów?

Odwrócony efekt ROPO – w jaki sposób możesz wykorzystać go w swoim e-sklepie?

Skuteczna komunikacja na linii klient – operator logistyczny

Logistyka odzysku i ekologistyka – jakie mają znaczenie we współczesnych przedsiębiorstwach?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *