Zamówienie preorder – co to jest i jak działa w sklepie internetowym?

Zamówienie preorder to niezwykle popularne rozwiązanie, w szczególności sprawdzające się w e-commerce. Nowe artykuły przykuwają naszą uwagę, wzbudzając zainteresowanie jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek. Czym dokładnie jest preorder i co warto na ten temat wiedzieć? Tego nasi czytelnicy mogą dowiedzieć się ze stworzonego przez nas wpisu, w którym rozwiewamy wszelkie wątpliwości na temat tak ciekawej opcji.

Preorder — co to znaczy? Objaśnienie pojęcia

Preorder to inaczej przedsprzedaż, czyli możliwość zamówienia produktu jeszcze przed jego oficjalną premierą rynkową. Dzięki temu zyskujemy szansę na wcześniejsze kupno interesującego nas przedmiotu. Przykłady tego typu opcji najczęściej możemy zaobserwować w branży elektroniki, gier komputerowych, książek czy w modzie.

Preorder wyróżnia się tym, że produkt nie jest wysłany od razu, natomiast możemy dokonać jego rezerwacji, a sklep zobowiązuje się do dostarczenia go w momencie, gdy pojawi się w magazynie. Termin realizacji zamówienia zazwyczaj jest widoczny na stronie internetowej artykułu.

Jak działa przedsprzedaż? Podstawowe informacje

Znając odpowiedź na pytanie, co to znaczy preorder, warto również mieć na uwadze jego działanie. Jest to forma przedsprzedaży, w ramach której sklep zamieszcza informacje dotyczące dostępnego w ten sposób produktu, z przewidywanym terminem wysyłki albo planowaną datą premiery. W wyniku tego możemy zyskać szansę na otrzymanie artykułu jako jedni z pierwszych, zazwyczaj płacąc za niego z góry.

Po pojawieniu się produktu w magazynie sklepu internetowego obsługa przystępuje do realizacji zamówienia, abyśmy mogli je otrzymać w możliwie, jak najkrótszym czasie. Po przyjęciu artykułu następuje jego pakowanie oraz wysyłka do każdego z nas, kto zamówił go w preorderze. Na tym etapie niebagatelne znaczenie odgrywa logistyka e-commerce, pozwalająca na sprawną realizację dużej liczby zamówień w krótkim czasie.

Jakie są zalety przedsprzedaży dla sklepów internetowych?

Coraz więcej sklepów decyduje się na wprowadzenie opcji przedsprzedaży, ponieważ stanowi ona świetną okazję do zwiększenia zysków, a także ograniczenie do minimum ryzyka związanego z magazynowaniem nadmiernej ilości produktów. To również doskonała forma budowania zaangażowania wśród klientów, którzy z niecierpliwością oczekują na swoje zamówienie, śledząc nowości i stając się lojalnymi nabywcami.

Zamówienia w przedsprzedaży pozwalają lepiej rozeznać się, ile osób jest zainteresowanych oferowanymi przez nas artykułami, co przekłada się na niwelację ryzyka nadprodukcji albo stworzenia niewystarczającej ilości egzemplarzy.

Ponadto dane dotyczące ilości zamówień w preorderze ułatwia zarządzanie przestrzenią magazynową i efektywną organizację pakowania czy wysyłki.

Jakie są korzyści przedsprzedaży dla nabywców?

Wiedząc już, na czym polega przedsprzedaż i jakie niesie za sobą korzyści dla sklepów internetowych, nie możemy pominąć wynikających z niej zalet dla konsumentów. To gwarancja zakupienia towaru jeszcze przed jego oficjalnym pojawieniem się w sprzedaży, co ma szczególne znaczenie w przypadku produktów, na którym nam wyjątkowo zależy bądź, jeśli pojawią się one jedynie w edycji limitowanej.

Korzystając z takiego rozwiązania, nie musimy obawiać się, że nie zdążymy złożyć zamówienia w dniu premiery produktu, a niejednokrotnie preorder wiąże się z dodatkowymi benefitami, takimi jak zniżki, gratisy czy wersje limitowane.

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej