Zasada 7W to jeden z podstawowych terminów wykorzystywanych w logistyce, oznaczającym siedem warunków, które dana firma musi spełniać, aby istnieć na rynku. To bardzo ważne zagadnienie, dlatego warto zapoznać się z przygotowanym przez nas wpisem, by dowiedzieć się z niego, czym jest reguła 7W.
Zasada 7W- co to? Objaśnienie pojęcia
Zasada 7W to jeden z ważniejszych terminów, występującym w logistyce. Oznacza ona siedem warunków, które każda firma logistyczna powinna spełniać, aby miała szansę utrzymać się na rynku w branży logistycznej. Rozwinięciem skrótu 7W, jest siedem razy właściwy. Możemy spotkać się także z angielską nazwą 7R, gdzie r oznacza right, czyli w naszym języku właściwy.
7W logistyka – co zawiera zasada?
Rozwinięcie reguły 7W oznacza właściwy produkt, właściwy stan, właściwą ilość, właściwy czas, właściwe miejsce, właściwego klienta/odbiorcę oraz właściwą cenę. Pierwsza z zasad wskazuje na dostarczenie do nabywcy dokładnie takiego produktu, na jaki złożył zamówienie. Dotyczy to zarówno jego rodzaju, jak i koloru czy wersji. Reguła ma odniesienie również do procesu załadunku, a pomyłka związana jest z wysłaniem do odbiorcy niewłaściwego artykułu.
Kolejna z wymienionych zasad, czyli właściwy stan, informuje nas o tym, iż produkty, które dostarczamy naszym klientom, powinny być odpowiedniej jakości. Dlatego przed wysłaniem towaru warto, abyśmy go dokładnie sprawdzili, przyglądając się, czy nie występują na jego powierzchni żadne uszkodzenia.
Właściwa ilość to reguła wskazująca na to, że musimy dostarczyć zamawiającemu taką ilość produktu, jaką chciał. Dzięki temu ograniczymy marnotrawstwo wynikające ze zbyt dużej liczby magazynowanych artykułów.
Jedną z najważniejszych zasad dotyczących logistyki, jest właściwy czas. Reguła mówi nam o tym, że zamówiony produkt powinniśmy dostarczyć nabywcy w odpowiednim terminie. Takie podejście pozwala nam budować w oczach odbiorców pozytywny wizerunek naszej firmy, a także zyskujemy zaufanie klienta. Niezwykle ważne jest, by towar dotarł do odbiorcy dokładnie wtedy, gdy go oczekuje. W razie niespełnienia tej zasady narażamy nie tylko siebie, ale również klienta na dodatkowe koszty, co niekorzystnie wpływa na kreowaniu pozytywnych relacji.
Jak sama nazwa wskazuje – właściwe miejsce oznacza, że wysłane zamówienie powinno dotrzeć tam, gdzie zażyczy sobie tego klient. W tym celu warto, abyśmy starannie sprawdzili, czy adres na opakowaniu, jest zgodny z tym, jaki nabywca wpisał w formularzu. Każda paczka musi mieć wpisane miejsce, co jest niezbędnym elementem, wpływającym na jakość skompletowanych towarów, wraz z uwzględnieniem adresu, pod który ma trafić zamówienie.
Przedostatnia reguła określa, że produkt został dostarczony do konkretnego klienta, który został wskazany w zamówieniu. To kluczowa kwestia, o którą musimy zadbać, by nie doprowadzić do sytuacji, że zamawiający otrzyma niewłaściwy artykuł. Dlatego, kiedy pod jednym adresem znajduje się więcej firm, naszą paczkę musimy dostarczyć do konkretnego odbiorcy.
Ostatnim elementem 7W, jest właściwie sprecyzowana cena. W praktyce oznacza to, że klient od samego początku powinien znać dokładny koszt zamówienia. Odbiorca musi mieć dane dotyczące tego, ile płaci za paczkę, na jaki wydatek trzeba się przygotować w związku z jej dostawą, a także, czy są dodatkowe, ukryte koszty. Dlatego tak ważne jest precyzyjnie ustalenie cen, by klienci nie mieli żadnych wątpliwości i nie spotykali się z różnicą w kosztach, co może negatywnie wpłynąć na postrzeganie naszej firmy.
Firma logistyczna – jakiej można zaufać?
KMC-Services to rzetelna firma zapewniająca usługi na najwyższym poziomie. Naszym priorytetem są satysfakcja oraz bezpieczeństwo klienta, dlatego do zleceń podchodzimy w indywidualny sposób, wspierając usługobiorców na każdym etapie współpracy.
Dbamy o to, by towary naszych klientów były precyzyjnie zabezpieczone zarówno w czasie transportu, jak i w czasie składowania na terenie proponowanych przez nas magazynów – sprawdź nasz najnowszy magazyn w Gdańsku.
Logistyka 7W, czyli siedem zasad logistyki – podsumowanie wpisu
Reguła 7W jest podstawowym zagadnieniem, istotnym dla każdego z nas, kto prowadzi firmę logistyczną. Dostosowanie się do siedmiu zasad pozwoli nam utrzymać się w branży na rynku, zdobywając szacunek i uznanie ze strony odbiorców. Wprowadzenie 7W w naszym biznesie pozwoli nam zwiększyć zadowolenie oraz zdobyć zaufanie wśród klientów, co jest niezwykle istotne, abyśmy mieli szansę prężnie się rozwijać i działać na rynku przez wiele kolejnych lat.