Plan Ciągłości Działania – rozwiązanie gwarantujące najwyższe bezpieczeństwo obsługi klientów wchodzi w życie w KMC-Services.
27 września 2018 r. firma KMC-Services wprowadziła jako obowiązujący Plan Ciągłości Działania, czyli Business Continuity Plan, wdrożony w oparciu o wymagania normy ISO 22301. To rozwiązanie rzadko spotykane wśród operatorów logistycznych w Polsce – wymaga bowiem opracowania szeregu procedur, budowania świadomości wewnątrz organizacji i wprowadzenia dodatkowych reżimów postępowania, łącznie gwarantujących obsługiwanym klientom jeszcze większe bezpieczeństwo w zakresie stałości i jakości obsługi.
Plan Ciągłości Działania zapewnia firmom, które powierzają obsługę logistyczną KMC-Services:
- Profesjonalne podejście operatora do ryzyka i zagrożeń
Podejście takie wskazuje, że KMC-Services rozpoznaje i w pełni monitoruje zarówno procesy kluczowe dla organizacji, w tym procesy mające bezpośredni wpływ na obsługę klienta, jak również zagrożenia dla tych procesów. Dzięki temu możliwe jest zaplanowanie działań zapobiegających lub minimalizującym skutki wystąpienia awarii i sytuacji kryzysowych.
- Szybką reakcję operatora na zdarzenia niepożądane
Opracowane procedury postępowania zapewniają, że działania podjęte w celu niwelacji niepożądanego zdarzenia będą podjęte jak najszybciej i najbardziej efektywnie.
- Efektywne kroki dla przywrócenia normalnego działania procesów
Plan Ciągłości Działania pozwala szybko i sprawnie powrócić do stanu pełnej funkcjonalności działania i normalnej obsługi procesów i klientów.
- Przejrzystą komunikację w przypadku wystąpienia zdarzenia
Powołanie Koordynatora ds. Zachowania Ciągłości Działania sprawia, że w sytuacjach awaryjnych lub kryzysowych zaczyna działać tzw. „single point of contact” czyli konkretna osoba, która zarządza działaniami mającymi na celu szybką neutralizację niepożądanej sytuacji. Dzięki temu unika się chaosu i dezinformacji.
- Poszerzanie wiedzy operatora poprzez wyciąganie wniosków i ciągłe doskonalenie
Koordynowanie, a następnie chłodna analiza podjętych działań, pozwala doskonalić procesy wewnątrz firmy i jeszcze lepiej zapobiegać wystąpieniu sytuacji niepożądanych w przyszłości.
- Gwarancję bezpieczeństwa procesów klienta powierzonych operatorowi
- Gwarancję jakości procesów klienta powierzonych operatorowi
- Tak zwany „święty spokój” klienta bez względu na sytuację!