Magazyn sklepu internetowego – fulfillment czy własny. Co wybrać?

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób zorganizować jego obsługę logistyczną? Do wyboru masz dwie opcje – prowadzenie magazynu własnego lub skorzystanie z fulfillmentu, czyli outsourcingu usług logistycznych dla e-commerce. Oba modele logistyczne mają swoje zalety i wady, dlatego warto dokonać wyboru w oparciu o indywidualne potrzeby i czynniki związane z prowadzonym biznesem. Na co warto zwrócić uwagę planując logistykę e-commerce?

Magazyn e-commerce – własny czy zewnętrzny?

Model logistyki e-commerce to sposób magazynowania i dystrybucji towarów, a jednocześnie kwestia, nad którą głowi się sporo przedsiębiorców. Najwięcej wątpliwości wiąże się z wyborem między własnym magazynem sklepu internetowego a magazynem zewnętrznym prowadzonym na zasadzie fulfillmentu. Co to znaczy? Pod tą nazwą kryje się ceniona na rynku usługa polegająca na przekazaniu obsługi logistycznej biznesu zewnętrznej firmie specjalizującej się w tym zakresie. To często wybierana opcja przez osoby, którym zależy na oszczędności czasu i środków w celu rozwoju swojego biznesu. Na jaką opcję logistyki e-commerce warto zdecydować się w danym przypadku?

Kiedy warto zainwestować we własny magazyn sklepu internetowego?

Ten model logistyki e-commerce to dobry wybór, jeśli zależy Ci na pełnej kontroli nad organizacją i funkcjonowaniem magazynu Twojego sklepu. Daje on również możliwość opracowania własnego sposobu magazynowania i pakowania. Takie rozwiązanie wymaga jednak zatrudnienia przeszkolonych pracowników, wdrożenia systemu informatycznego, zadbania o odpowiednią infrastrukturę oraz bezpieczeństwo budynku. Posiadanie własnego magazynu sklepu internetowego wiąże się więc z ogromną odpowiedzialnością, a powodzenie tego modelu logistycznego zależy od posiadanej wiedzy i umiejętności.

W jakich przypadkach sprawdzi się magazyn zewnętrzny?

Magazyn zewnętrzny w połączeniu z usługą fulfillmentu to doskonała opcja dla osób, które chcą powierzyć logistykę e-commerce profesjonalistom w tym zakresie. Oferują oni kompleksową obsługę, która polega na przechowywaniu, pakowaniu i wysyłce towarów oraz zarządzania zapasami i zwrotami. Jest to opcja polegająca na ograniczeniu kosztów operacyjnych, co wiąże się z uwolnieniem sporej ilości czasu na rozwijanie firmy. Powierzenie organizacji magazynu i logistyki e-commerce fachowcom przekłada się również na sprawną realizację zamówień klientów i zbudowanie pozytywnego wizerunki marki.

Co więcej, magazyn zewnętrzny jest doskonałą, najbardziej opłacalną opcją, jeśli liczymy na stopniowy rozwój przedsiębiorstwa. W przypadku konieczności zwiększenia powierzchni magazynowej, nie musisz inwestować w rozbudowę magazynu czy zakup nowego budynku, a jedynie wynajmujesz jego większą część. Warto także podkreślić, że tego typu magazyny bardzo często mają korzystniejsze warunki umów z kurierami, co przekłada się na niższe koszty wysyłki i znaczną oszczędność.

Poszukujesz magazynu zewnętrznego? Sprawdź nasz magazyn w Gdańsku!

Jeśli chcesz powierzyć logistykę e-commerce zaufanej firmie z wieloletnim doświadczeniem, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą dotyczą magazynu w Gdańsku bądź innych lokalizacjach. To nowoczesne, zaawansowane technologicznie budynki gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa. Zajmiemy się dla Ciebie przyjmowaniem i dostarczaniem zamówień, a także zarządzaniem zapasami oraz wieloma innymi kwestiami, bazując na wypracowanym przez nas, niezawodnym know-how, które pozwala nam unikać błędów i zapewniać niezawodne funkcjonowanie magazynu sklepu internetowego.

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej