Lead time – znaczenie w logistyce

Lead time to niezwykle istotne w logistyce pojęcie, odnoszące się do czasu, który upłynął od złożenia zamówienia przez klienta do momentu dostarczenia mu paczki, co dotyczy zarówno osoby prywatnej, jak i punktu, gdzie towar zostanie odebrany.

Zrozumienie zagadnienia jest kluczowe w kontekście zapewniania optymalnej organizacji nie tylko procesów przeprowadzanych wewnątrz magazynu, ale również w całym łańcuchu dostaw.

Lead time – co to? Objaśnienie pojęcia

Czas realizacji zamówienia jest jednym z najistotniejszych aspektów wpływających na rozwój każdej formy logistycznej. Ma on niebagatelny wpływ na odbiór ze strony klienta i sprawny przebieg procesów zachodzących w łańcuchu dostaw. Dlatego zrozumienie zagadnienia lead time jako ważnej części lean manufacturing jest podstawowym etapem optymalizacji procedur wewnątrz magazynów.

Lead time jest określeniem odnoszącym się do czasu niezbędnego do ukończenia jednego cyklu produkcyjnego. Obejmuje on nie tylko realizację zlecenia, ale również oczekiwanie między przeprowadzeniem różnych operacji.

W obszarze logistyki omawiany w przygotowanym przez nas wpisie lead time liczony jest od chwili złożenia przez klienta zamówienia do momentu dostarczenia zakupionego towaru.

Proces realizacji zamówienia – schemat

Realizacja zamówienia to skomplikowany proces, wymagający uwagi oraz zaangażowania na każdym etapie. Aby zapewnić odbiorcy wysoką jakość obsługi i satysfakcję, musimy zadbać o precyzyjne wykonywanie poszczególnych kroków. W pierwszej kolejności warto skupić się na analizie złożonych zamówień, a także ocenie zasobów produkcyjnych oraz dostępności surowców.

Kolejnym krokiem, na jakim musimy się skupić, jest opracowanie planu produkcji przy uwzględnieniu etapów oraz harmonogramu pracy. Dzięki temu będziemy mogli uruchomić produkcję obejmującą procesy wytwarzania, montażu, a także testowania i kontroli jakości.

Po zakończeniu prac produkcyjnych przychodzi czas pakowania oraz etykietowania artykułów, by następnie przygotować paczki do wysyłki. Na tym etapie musimy pamiętać o dokładnym zabezpieczeniu przesyłek i o skompletowaniu niezbędnej dokumentacji. Ostatnią fazą realizacji zamówienia jest dostarczenie ich do odbiorcy – niezależnie od tego, czy będzie to klient indywidualny, czy wybrany przez niego punkt.

Jak obliczyć lead time? Praktyczne wskazówki

Lead time możemy obliczyć przy użyciu następującego wzoru:

lead time = data realizacji zamówienia – data złożenia zamówienia.

Stosując odejmowanie, uzyskamy liczbę dni, które minęły od chwili złożenia zamówienia do momentu, kiedy zostało ono dostarczone.

Rola firmy logistycznej w procesie realizacji zamówienia

Zaufana firma logistyczna ma kluczowe znaczenie w efektywnej realizacji złożonych przez klienta zamówień. W wyniku zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w zakresie magazynowania, jakości oferowanych usług oraz bogatego doświadczenia wybranego partnera możemy zyskać szereg korzyści.

Przede wszystkim to szansa na usprawnienie procesu dostaw oraz uniknięcie szeregu pomyłek. Wykwalifikowani specjaliści zadbają o wszelkie, nawet najdrobniejsze detale, co pozwoli dostarczyć paczkę na czas, a tym samym ograniczyć ryzyko wystąpienia strat zarówno po naszej stronie, jak i po stronie odbiorcy.

Kompleksowa obsługa logistyczna to opcja umożliwiająca nam zaoszczędzenie sporej ilości czasu, który możemy poświęcić na rozwój głównej specjalizacji prowadzonej firmy.

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej