Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy i na czym polega?

Kupowanie produktów online zajmuje zaledwie kilka chwil. Jednak zanim zamówione towary dotrą do konsumenta, muszą przebyć długą drogę. Sprzedawca ma obowiązek starannie przygotować produkty do wysyłki, aby bezpiecznie dotarły do klienta. W tym procesie ogromne znaczenie ma konfekcjonowanie. Co to jest i na czym polega? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w dalszej części niniejszego artykułu. 

Konfekcjonowanie towaru – definicja

Konfekcjonowanie towarów polega na pakowaniu lub przepakowywaniu produktów, nie wpływając przy tym na ich cechy fizyczne. Po odpowiednim przeprowadzeniu tego procesu towary są przygotowane do sprzedaży i prezentują się estetycznie. Konfekcjonowanie obejmuje szereg różnorodnych czynności, wykonywanych zarówno manualnie, jak i za pomocą maszyn. W czasie tego procesu odbywa się m.in.: 

  • umieszczanie właściwych oznaczeń na towarach, takich jak np. kody kreskowe;
  • naklejanie etykiet, dostarczających dodatkowych informacji o produkcie, które nie widnieją jego opakowaniu;
  • przekładanie produktów do nowych opakowań lub pudełek;
  • umieszczanie w paczkach dodatków i próbek w celach marketingowych;
  • umieszczanie przesyłek na palecie i zabezpieczanie ich folią na czas transportu;
  • dodawanie wypełniaczy, styropianowych zabezpieczeń i kształtek do opakowań w celu zabezpieczenia towarów.

Konfekcjonowanie ogranicza się wyłącznie do zmian opakowania i zewnętrznych cech informacyjnych. Nie może dojść do sytuacji, w której klient otrzymuje produkt różniący się od zamówionego.

Konfekcjonowanie towarów – zalety

Po zapoznaniu się z odpowiedzią na pytanie: “konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?”, czas poznać zalety tego procesu. Do głównych plusów konfekcjonowania można zaliczyć: 

  • Wzmocnienie wizerunku marki – starannie przeprowadzone konfekcjonowanie towarów to świetna szansa na wzmocnienie brandingu. Spersonalizowane opakowania czy drobne dodatki, takie jak np. karteczki z podziękowaniem za zakupy, tworzą pozytywny obraz przedsiębiorstwa w oczach klientów.
  • Zwiększenie zadowolenia klienta – dobrze zapakowane produkty, które są chronione przed uszkodzeniami, świetnie wypadają na tle konkurencji i robią wrażenie na klientach. 
  • Zabezpieczenie produktów – odpowiednio dobrane materiały opakowaniowe i techniki konfekcjonowania zmniejszają ryzyko uszkodzenia produktów w trakcie transportu. Ochrona towarów przed wilgocią, kurzem i innymi niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, jest niezbędna dla utrzymania ich jakości do chwili dostarczenia do klienta. 
  • Efektywność kosztowa – profesjonalne konfekcjonowanie towarów może prowadzić do znaczących oszczędności na dłuższą metę. Usprawnienie procesów pakowania, zmniejszenie ilości odpadów i zredukowanie liczby uszkodzonych przesyłek to tylko kilka z czynników, które przyczyniają się do oszczędności. 

Należy jednak pamiętać, że aby przeprowadzić proces konfekcjonowania w odpowiedni sposób, trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i dysponować pewnymi materiałami. 

Co można konfekcjonować? 

Co zaskakujące, konfekcjonować można niemal wszystko. Najczęściej jednak konfekcjonuje się kosmetyki, ubrania, artykuły papiernicze i zabawki dla dzieci. Proces ten wykorzystywany jest także w przypadku artykułów gospodarstwa domowego, sprzętów elektronicznych, sztućców, garnków i różnych prostych narzędzi. Konfekcjonowanie wykorzystywane jest niemal we wszystkich branżach. 

Konfekcjonowanie towarów – dlaczego warto zlecić zewnętrznej firmie? 

Skorzystanie z usług zewnętrznej firmy specjalizującej się w konfekcjonowaniu towarów to świetne rozwiązanie, umożliwiające przedsiębiorstwu e-commerce skoncentrowanie się na innych aspektach działalności. Zatrudnienie zewnętrznej firmy pozwala przedsiębiorcy skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów, poświęceniu większej ilości czasu na obsługę obecnych klientów i opracowywaniu strategii marketingowych. Ponadto dzięki temu rozwiązaniu właściciel firmy nie musi wynajmować specjalnego pomieszczenia do realizacji zamówień i może liczyć na profesjonalne konfekcjonowanie prowadzone przez doświadczonych ekspertów. 

W naszym magazynie w Gdańsku zajmujemy się tymi usługami. Zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty i zachęcamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji. 

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej

Napisz do nas, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest KMC Services Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Balickiej 56, 30-149 Kraków, RODO@kmc-services.com.pl, zwana dalej Spółką, która prowadzi operację przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu marketingu produktów i usług Spółki i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
3. Spółka pozyskała Pani/Pana dane osobowe bezpośrednio od Pani/Pana,
4. Posiada Pani/Pan prawo do:
– żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
– przenoszenia danych,
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
5. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
6. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu złożenia przez Panią/Pana żądania usunięcia danych osobowych.
Czytaj więcej