W obecnych czasach wielu ludzi poszukuje rozwiązań pozwalających skupić się na rozwoju firmy, jednocześnie ograniczając do minimum czas poświęcany na procesy logistyczne. Jedną z najlepszych opcji w tym temacie, jest termin fulfillment, który cieszy się coraz większą popularnością w branży.
Co on właściwie oznacza i jak może pomóc w prowadzeniu firmy e-commerce? Tego dowiesz się ze stworzonego przez nas wpisu.
Fulfillment – co to znaczy? Objaśnienie pojęcia
Termin fulfillment pochodzi z języka angielskiego, odnosząc się do kompleksowego procesu realizacji zamówień w sklepie internetowym – począwszy od przyjęcia ładunku do magazynu, przez jego przechowywanie i pakowanie, aż po wysyłkę do odbiorcy. To usługa łącząca w sobie wszystkie operacje logistyczne, jakie są przeprowadzane od chwili złożenia zamówienia, aż do dostarczenia klientowi towaru.
Fulfillment jest procesem, który możemy zlecić zewnętrznej firmie. To pozwoli nam odciążyć się z nadmiaru obowiązków oraz zająć innymi, równie ważnymi aspektami związanymi zarządzaniem naszą firmą.
Magazyn fulfillment – co warto wiedzieć?
Jednym z kluczowych elementów omawianego przez nas systemu jest magazyn fulfillment, do którego trafiają towary. Tam są również przechowywane, pakowane oraz wysyłane do odbiorców. Magazyn tego typu określa się również jako fulfillment center, czyli nowoczesne obiekty wyposażone w innowacyjne technologie, pozwalające na sprawne zarządzanie zapasami, automatyzację poszczególnych procesów czy szybką wysyłkę.
Magazyn fulfillment zapewnia firmom e-commerce pełną kontrolę nad stanem towarów, ale również ich bezpieczne przechowywanie. Dzięki temu jako przedsiębiorcy nie musimy inwestować we własne przestrzenie magazynowe. To z kolei stanowi niebagatelną oszczędność, a także pozwala zadbać o to, by wszelkie czynności przebiegały efektywnie i bez zbędnych komplikacji.
Fulfillment dla e-commerce – dlaczego warto się zdecydować?
Fulfillment dla e-commerce jest rozwiązaniem zdobywającym coraz większą liczbę zwolenników działających w handlu międzynarodowym. Korzystając z tego typu usług, możemy odnieść szereg korzyści, wśród których warto wymienić nie tylko większą elastyczność, ale również redukcję kosztów wynikających z wysyłki czy skalowalność biznesu. Fulfilment center pomoże nam w obsłudze zarówno małych, jak i dużych zamówień, dzięki czemu będziemy mogli skierować naszą uwagę na pozostałe aspekty zarządzania firmą.
Dzięki fulfillment możemy skupić się na tym, co niezwykle ważne, a mianowicie na rozwoju oferty, budowaniu relacji z klientami oraz na marketingu, powierzając kwestię logistyki w zaufane ręce. To nadzwyczaj praktyczna opcja – w szczególności gdy sprzedaż rośnie i nie jesteśmy w stanie samodzielnie zajmować się realizacją wszystkich zamówień.
Fulfillment, cennik – co na niego wpływa?
Koszt skorzystania z usługi fulfillment uzależniony jest od wielu istotnych czynników. Przede wszystkim powinniśmy mieć na uwadze liczbę przechowywanych towarów, liczbę zamówień czy dodatkowe usługi, które ustalimy ze specjalistami przy omawianiu warunków umowy. Dlatego przed przystąpieniem do współpracy warto dokładnie zapoznać się z przedstawionymi nam propozycjami, by dostosować je do swoich potrzeb, oczekiwań, a także aktualnych możliwości finansowych.
Mimo iż z początku cena może wydawać nam się spora, to w dłuższej perspektywie czasowej współpraca przyniesie mnóstwo oszczędności. Zmniejszone ryzyko kosztownych do odkręcenia pomyłek, więcej czasu na rozwój firmy oraz niższe koszty operacyjne mogą w znaczącym stopniu przewyższyć początkowe inwestycje.
Fulfillment – co to? Podsumowanie
Fulfillment jest kompleksowym procesem, obejmującym zarządzenie zamówieniami, magazynowanie, pakowanie oraz wysyłkę towarów. Stanowi perfekcyjne rozwiązanie dla firm działających w handlu internetowym, które pragną zwiększyć sprzedaż, usprawnić procesy logistyczne, a także skoncentrować się na kluczowych aspektach prowadzenia przedsiębiorstwa.